Hotellrum eller barnrum?

Elmas rum börjar ta form.. men vems form ?!
Måste rannsaka mig själv en smula... för vem inreder vi hennes rum?
Jag inbillar mig såklart att det är för hennes skull!!
Men nu ikväll när vi tillsammans har piffat o fixat så ser jag  på henne att hon inte är särskilt exalterad..
Efter att vi pratat lite så kryper det fram att hon hellre vill ha turkost! 
Vi har vid minst två tillfällen varit o spanat på inredning tillsammans och kommit överens ( trodde jag...!?) om att vi skulle köpa gammelrosa kuddar och filtar till sängen..
Visst, hon har ryckt i en och annan turkos filt och kudde också, men jag trodde ändå att hon ville ha rosa och att hon skulle gilla slutresultatet..
 
Nu ikväll efter att barnen somnat har jag letat detta lilla ( ilands-) dilemma för F... han är måttligt intresserad att delta i diskussionen gällande färgvalet.. han säger dock plötsligt; men du har ju inrett ett hotellrum istället för ett barnrum! : (
Snacka om att jag har ångest nu...hur ska jag göra nu?
lämna tillbaka det rosa och leta efter något turkost? Eller bara släppa o låta det få gå ett tag?!
 
Ja, jag vet!! Det finns värre problem, MYCKET värre... ytligt värre!
 
Fortsättning följer.............