sömnen överskattad?!

Det blir sena kvällar numer..då Albin och Elma inte kommer isäng förrän strax före 22. Elsa lägger vi runt 20.30, o det är då ingen lätt match då hon är en dam med mycket bestämd vilja!
Jag har aldrig varit nån kvällmänniska så även jag går gärna o lägger mig runt 22...
Men den där lata stunden i soffan, när barnen somnat, är superviktig! ja eller hur, låter inte som jag va?! Hihi 😊
Egentid ÄR viktigt, jag vet att det är nåt man borde vänta med tills barnen blir stora..men för mig är det viktigt att bara få titta på ett eget tvprogram, utan att barnen kommenterar allt vi ser HELA tiden, vilket de gör fram till 22, då barnkanalen eller andra barnvänliga program går varma på tvn. Jag behöver fylla på med energi och bara vila öronen en stund om dagen..så nu blir jag så illa tvungenatt vara uppe ett par timmar längre än barnen.
Elsa krånglar fortfarande på nätterna o håller oss som oftast vakna 1-2 timmar i sträck per natt, sovmorron är ju inget som hör till vanligheterna i vår familj, så sömnen är det inte så gott om för tillfället..men sova får man väl göra när man blir gammal ( eller äldre, kanske jag ska säga ;))