lördagkväll 26maj

Nu är vi i Bodrum!

Jag har verkligen flugit! Det är helt ofattbart..men det var helt okej =)

Nu är det ”bara” hemresan kvar….hoppas den också går bra!

Vi landade igår ca 10.30 (svensk tid) vi kom fram till hotellet, vid 13-tiden, då började vi med lunch på restaurangen på hotellområdet.

Sedan badade vi resten av dagen, det var okej väder när vi kom fram, lite molnigt och ca 22 grader. Idag har det varit strålande sol och betydligt varmare i både luft och vatten! På eftermiddagen idag bar det iväg in till Bodrum city på en guidad tur samt shopping. Shoppingen var superkul, mycket pruta blev det och en hel del fynd ;)

Det blir absolut en tur till in till shoppinggatorna i Bodrum !!

Nu har vi käkat middag, maten är helt okej, för barnen blir det mest pizza ;) Nu visas melodifestivalen på storbild på hotellet. Jag och Albin tog en liten paus på hotellrummet ;) Nu ska vi återgå till att vara sociala =)

O förresten, igår var det min födelsedag- jag fyllde 30! (gahh) När vi käkade middag igårkväll kom de turkiska servitörerna med tårtor med tomtebloss i och sjöng happy birthday, detta hade syster yster med familj fixat sedan innan =) Jag fick också fina presenter! Tack tack för en fin kväll =)

Nästan färdigt!

Nu är det nästan klart med målningen! Bara lite småfix kvar, några fönsterfoder samt fodren runt garagedörr och garageporten, men först ska ny dörr och port monteras, men det blir i början av juni...

Ny dörr

Har så dåligt samvete för barnen =( Känner att jag inte hinner med dom just nu...inte på de sättet som de helst skulle vilja ..
Vi har så mycket att göra här hemma innan resan samt att förbereda innan dess..
Idag har f bytt ytterdörren, vilket tog hela dagen =(
Jag o barnen var o lekte i lekparken på förmiddagen efter lunch har vi varit på köpis  ett par timmar o handlat det sista, lite linnen, tröjor, solhatt etc.
När vi kom hem var vi bara hemma på gården, jag grävde upp jordgubbsplantorna och planterade om dom. Jättetråkigt tyckte Albin, han stod bredvid mig och tjatade konstant i en timme om att gå o fiska...

Klämfredag

Började dagen med att dammsuga o torka golven, före frukosten ;) Efter frukosten tog vi en promenad med Ville, barnen cyklade.

Sedan lämnade vi hunden hemma o packade ihop matsäck, pannkakor från igår, frukt och kakor =), cyklade iväg till skomarsbacken, en lekpark här i närheten. Där lekte barnen osså käkade vi i skogen !

Västerås

Idag tog vi en oplanerad tripp till Bauhaus i Västerås. Vi har beställt dörrar från Bauhaus webshop, men som vanligt hade vi mätt fel =( Så därför åkte vi och bytte storlek på dörren, det blev då Västerås eftersom de inte hade dörren i Uppsala!

Vi passade på att äntligen köpa en ny toalett! Vi har haft våran sedan vi flyttatde in för 9 år sedan, och den har troligen stått där sedan 80-talet...vi har dessutom varit utan spolknapp i över ett år! Ja jag vet, helknäppt ;)

Vi har inte köpt nån för att vi gärna velat ha en förhöjd stol, då det är en sådan vi haft, priset på dessa drar dock iväg men nu slog vi till!

När vi kom hem tog jag o barnen på oss målarkläderna & gick ut o målade, jag på garaget och barnen på ett  bygge Albin jobbat på =)

Imorrn är jag o barnen lediga, då hoppas jag på åtminstone uppehåll så det kan bli lilte mer målning, blir väl dock inte så mycket då vi lär hinna med lite lek också ;)
Kanske också ev. lite packning kan hinnas med..

På Lördag ska förhoppningsvis de nya dörrarna sättas in!

Lite mera målning

Idag har jag målat några väggar till, det tar tid..
Färgen är mörk-mörk grå, här ser den ljusare ut än vad den är mer svart än grå..

Hejja Albin!

Idag har Albin sprungit MiniMaxRuset i Regementsparken, han var så duktig ♥

Vi hade en himla tur med vädret, det var kallt i luften men solen smög sig fram litegrann det har ju faktiskt regnat nästan konstant i flera dagar nu så det får vi vara nöjda med =)

När vi kom till parkeringen fick vi en inte så kul överraskning..
Vi var inparkerade!
Snyggt jobbat!Ändå gick det funktionärer runt omkring o kollade när bilarna körde in..hoppas dom inte fick betalt..

På eftermiddagen startade jag projekt "kommer ta en evighet" = började måla huset, fy va tråkigt det är!!! =(

såpbubblor

Idag har vi trotsat vädret o varit ute en stund efter jobb & förskola. Vi tog en promenad med Ville, barnen cyklade Elma har förresten läsrt sig cykla, att trampa =)
Sedan blev det lite vattenlek också blåste vi såpbubblor!

Minstingen 1 år

Idag fyller Ville-valp 1 år =)

Han fick en boll som man stoppar godis inuti!

Shopping

I lördags lämnade vi barnen hos mormor o morfar en stund o åkte iväg på lite "reseshopping", bra o ha grejjer till Turkiet!

Det blev en hel del annat också..blir lätt det när man handlar på Rusta, Ö&B o Dollar Stores..

Vi köpte bl.a. solkräm, eftersol, handsprit, alvedon, trevis...

Hittade den här fina diskmedelspumpen på Dollars =) Den fick såklart följa med hem!

trädfällning

Började gårdagen med lite träning på motionscykeln =) Sedan skurade jag kaklet o klinker i duschen samt glasdörrarna!

Efter frukosten gick vi ut o påbörjade fällning av våran stora gran precis utanför dörren..

Vi var ute hela dagen, bar granris o lekte o vartannat =)

Nu är granen borta, vad som hamnar där istället återstår att se..
Kanske en lekstuga?!  Nån som har en över?? ;)

Om att vara arg..

Det är ganska mycket utbrott, ilska och mycket gråt från Albin nu..han känner sig ledsen och utanför av någon anledning..=(

Vi försöker verkligen att behandla barnen lika, utifrån ålder och kompetens dårå..men Albin känner sig ofta orättvist behandlad..det är svårt många gånger att förklara för honom hur vi tänker, han vill inte höra på det örat.

Idag när han blev arg på oss sprang han in på sitt rum o smällde igen dörren. efter ett tag kom han ut o gav mig oss en teckning han gjort..

FB TG, har han skrivit och ritat av oss o sedan gjort ett kryss där över...lilla ♥

Det är inte lätt när det är svårt...

Härliga årstid!

1 maj idag, nu är det bara 24 dagar tills vi drar iväg o kickstartar badsäsongen i Turkiet..

Jag älskar verkligen våren och när solen börjar värma, bara på en dag så märker man skillnad på grönskan på träd, buskar och gräsmattor - LOVE IT!

Idag har vi varit vid havet i Bönan, så fridfullt o ljuvligt =)
Vi har dock mest krattat och städat efter vinterns stormar och vågor...men ändock himla skönt att vara i skog och vid hav!

Må denna möjlighet få finnas kvar...........♥

Tröttmössor

Igår hade Elma bästaste kompisen M här, vi kurade ihop oss en stund i soffan o kollade på film...
Det tog inte många minuter innan Elma släckte igen sina stora blå, o sedan inte länge till förran båda sussade sött intill varann ♥

Valborg

Vilket väder vi hade i år på Valborg, det är vi inte vana med ;)

Vi grillade o käkade återigen i gott sällskap med familjen J =) Sedan cyklade vi iväg till en majkase här i närheten.