reseångest...

Nu börjar det närma sig...eller ja det är bara 3,5 månad kvar till vi ska till Turkiet, första gången i flygplan för mig o barnen..............

För det första är jag ju som jag tidigare berättat livrädd för flyga, för att tappa kontrollen, vara helt låst uppe i luften o inte kunna kliva av?!

Men just nu har jag en annan ångestladdad farhåga, nämligen turistdiarré eller magsjuka..vad det nu kallas..den sorten man ofta (?!) får när man reser till ett land med annan bakteriekultur...

Tydligen ska Turkiet ligga ganska högt upp på listan av magsjukedrabbade länder?!

Har också hört att all-inclusiv, buffeér överlag, är en riktig bakteriehärd, att man ska undvika sallader, kalla såser, skala frukten, inte äta glass utan papper etc...

Är verkligen supernojjig, o känner att jag inte alls kommer att kunna slappna av, o vad ska man våga äta?

Erfarenheter av Bodrum, Blue Village och/eller all- inclusiv????
#1 - - Bella:

Hej Therese. Ett tips från mig är att ta med er flera små flaskor med handsprit 70 procent och att alltid sprita händerna innan ni äter och efter toabesök samt lite nu och då om barnen tagit på något som verkar ofräscht. Jag är lika rädd för magsjuka så jag förstår hur du känner dig kram Bella.

#2 - - C:

Hej Hej!!



Jag har varit i Turkiet flera ggr o aldrig blivit dålig. För förra året åkte jag med F o vi bodde på all i..... O allt gick jättebra! Åker till Turkiet i år igen, den 31:à maj till all inclusive o det är toppen!! Det enda du bör hålla dig ifrån är vattnet. Men i övrigt äter jag allt o de har inte råd att få dåligt rykte o magsjuka gäster så standarden brukar vara hög på sådana ställen.

#3 - - C:

Här kommer råd från en gammal reseledare! Fritidsresor är väldigt noga med att hålla god kvalité på deras all inclusive! Som tidigare skribenter har skrivit, ta med handsprit men var inte så hiskeligt rädd! Ha en bra reseförsäkring!!!!!!!