Orkar inte...

Jag fixar inte de här...*snyft*
Varför är jag så svag?
Albin är sååå arg, grinig, kaxig, trotsig..allt utom foglig!
Är  det såhär för alla?

Dom här första veckorna har vi varit två, vi har verkligen ansträngt oss för att Albin inte ska känna sig utanför..
F har hittat på nåt med bara Albin nästan varje dag, jag och Albin har varit iväg själva nåra svängar..
Vi har "lyxat" till med maten, t.ex gjort kuliga figurpannkakor, suttit vid tv:n o ätit o massa annat..

Vi erbjuder honom att hjälpa till med dukning, han får vara med o hjälpa till vid blöjbyten, påklädning...ja jag tycker verkligen att vi anstränger oss..

MEN...vad får man tillbaka?
Jag överdriver inte, han är tvär och tjurig 11 av 12 vakna timmar per dygn...det går inte att prata vettigt med honom utan bråk o tjafs...

Jag orkar inte!

Det underlättar juh knappast när mamma o pappa är här o hälsar på och bara daltar med honom när vi säger åt honom nåt, t.ex. igår slängde han ner alla soffkuddar i källarn, jag sa atthan skulle plocka upp dom och han var på väg att göra det, då säger pappa (morfar) ska jag hjälpa dig?

Jag sa juh såklart ifrån att han inte fick hjälpa honom, men då säger han bara -måste juh hjälpa pojken lite...

O Albin är juh sååå snäll...han är juh liten...(standardfrasen..)

..Missförstå mig inte...jag älskar juh såklart Albin jättemycket, men det är inte roligt just nu ...jag vill bara krypa o gömma mig nånstans tills det här går över...


Är det mig det är fel på??????
Vad gör jag för fel???
#1 - - Anna:

Jag förstår helt hur du känner, om det är till nån tröst så är Alwin exakt lika dan. Jag vet inte vad jag ska göra, försöker som ni att någon gör nått med honom själv men fungerar inte heller. Får bara hoppas att det går över snart



Hoppas ni får en lugn och mysig helg tillsammans hela familjen och njut av Elma (ett jätte fint namn)



Sköt om er



Kram Anna

#2 - - Stina:

Har precis börjat läsa din blogg, stort grattis till lilltösen! Alla vi med 3 åringar verkar ha det ganska tufft vissa perioder. Samma här, Oskar är väl inte så trotsig mot oss, mest otrevlig mot andra och är väldigt mycket på maja för tillfället. Man får väl tänka att det går över, men det är jobbigt när man är mittuppi det.



Skulle vara skoj att ses nån dag. Vi ska flytta till Hagaström om en måndag och jag börjar jobba på måndag, men kommer vara ledig varje torsdag och jobba halvdag onsdag så du kan väl höra av dig när ni kommit in i allt och känner er redo för att träffas. Sköt om er.

Kram Stina ( oskars och majas mamma)



ajas mamma)

#3 - - Therese:

hmm, duu, jag tror att det kommer att bli bättre =) Du är en toppenmamma, och kommer fixa det hela galant, bar ata det lugnt, åsså kör du en dag i taget bara, tänk inte framåt om hur det blir eller hur det ska gå..Då kommer det nog kännas tuffare..Har en trotsig tvååring här nu jag, så ibland e det bar ata minut för minut.. Kramar till er alla!! Å duu, gu va söta bilder det va på Elma, o Albin!

#4 - - Lena:

Åh så tråkigt för er!



Men det kommer bli bättre. Kämpa på så ska du se att det ger sig. Han har nog fullt upp med sig och vad som händer i hans kropp.



Men det är skitjobbigt när mna dessutom har en liten en!



Tänker på dig! Kram!