300 poäng

 
Nu är jag i Sollefteå och första dagen är avklarad!
Jag kom fram till hotellet igårkväll runt 23 och nu har jag käkat o ska snart bädda ner mig framför en film ;)
 
Det har varit massor med praktisk information idag & många nya ansikten. Jag ska ju då plugga till tandsköterska, utbildningen är på 300 p,vilket motsvarar 1,5 år på heltid, och drivs på distans här i Sollefteå!
 
Anledningen till att jag hamnade här är ju så enkel som att det var bara här jag kom in =) Jag sökte utbildningen även i Södertälje, även där på distans samt i Gävle där den är campusförlagd.
 
Det är väldigt hög konkurrens vid intagning till tandsköterskeutbildningarna över hela landet. I snitt är det runt 300 st som söker på varje ort, mellan 30-40 tas in.
Det är lite olika urvalsprosesser på de olika orterna. Först o främst gör ett urval på betyg och behörighet, sedan går man vidare till intervju eller ett skrivtligt prov eller båda delarna.
 
O sedan får man alltså ett antagningsbesked, där det står om man hamnat på reserv eller blivit antagen..o jag blev ju då alltså antagen hit till Sollefteå =)
 
 
 
 
Hemma verkar det flyta på! Elsa har blivit lämnad på förskolan för första gången idag ! Det hade gått jättebra, vid både lämning och rutiner,hon hade varit en glad och bekymmersfri tjej :)
Tänk så olika det kan vara! När Elma o Albin skolades in var det ju inte alls såhär, dom var såå ledsna o förtvivlade..
 
 
 
#1 - - Hanna:

Lycka till med studierna nu! En driven kvinna som du fixar det:)