älskar mat

Jag älskar verkligen att äta - äta GOD mat som känns lite lyxig!
 
Här hemma blir det dock för det mesta den gamla vanliga vardagsmaten t.ex. spagetti & köttfärssås, pannkaka, potatismos & korv, tacos....
 
Det är svårt att introducera nya maträtter då barnen knappt äter de ovannämda..
Det är väl så att barnens kräsenhet kommer från deras mamma ;) trots att jag självklart försöker lära mina barn att prova allt så är det inte så lätt.
 
Att äta borta går alltid hem, mat är aldrig så god som när någon annan lagar den !!
 
När vi ska lyxa till det lite här hemma blir det oftast nåt gott kryddat nötkött med klyftpotatis och en god sås, MMM!
 
Just nu har jag kycklingfilé toppad med purjolök i folie i ugnen, tänkte försöka mig på nån form av currygryta, det återstår att se om det går hem..