Energin är slut..vad gör man??

Helt slut!

Skulle behöva en STOR dos av TÅLAMOD och ORK just nu...

Vet inte hur jag ska göra för att räcka till, hur ska jag kunna vara den mamman jag vill vara?!

Barnen tjafsar med varandra hela tiden, Albin hör inte ett smack vad man säger åt honom, Elma gnäller o grinar, Ville biter sönder grejjer o bajsar inne, tvätten ska hängas, disken ska diskas, det är katt & hundhår överallt, det ska plockas o städas heela tiden...

Det är våran vardag just nu...

Förutom allt detta har Elma dessutom problem med bajseriet nu, hon vägrar att bajsa..
Hon är ledsen, o hysterisk om vartannat, när hon äter får hon ont i magen ( det lilla hon verkligen äter..)
Under dagen har hon också börjat böka med att kissa...

Ja..jag säger då det...

Giv mig styrka!


Jag behöver fylla på energin!
En barnfri dag är vad jag skulle behöva, en dag att bara göra ingenting.

Jag älskar mina barn men jag behöver andas...



#1 - - Lena:

Jag vet att vardagen och detta liv är tungt, herregud!

Hur mycket ska man orka, jamen du vet...jag och mitt "perfekta" och jag-kan-inte-göra-saker-halvdant...



DU skulle ha åkt på ljuspartyt igår! Hur jobbigt det än var för Elma så hjälper du inte din familj genom att stanna hemma!

För din och din familjs skull, ta dig hemifrån minst en gång i veckan!!!

Gör sånt du vill, och framförallt mår bra av! Åk hem till en kompis, strosa ensam på köpis, ta med en bok och sätt dig på ett fik...vad som helst! Men ta dig hemifrån för att orka med...alla måsten/bråk och ditt hem! Man måste få distans!



Kram,stumpan!

Det blir bättre, det måste bli bättre!

Ring om du behöver någon att ta en promenad med eller sällskap på köpis! ;)

Vi får hjälpa varandra!!!



Kraaam!