Hundkurs

Igår var det hundkurs igen, återigen väldigt lärorikt!

Det är mest jag som tränar med Ville här hemma, vi kör stenhårt på promenadträning just nu, att gå fint, inte gå före o inte dra!
 Det går ganska bra tycker jag..det tar ju såklart lite tid, på hundkursen säger instruktörerna att vi har en tuff hind ;) att han är envis och gör lite som han vill, det behövs hårda tyglar och konsekvens!

Idag har vi, jag, barnen o Ville, varit uppe i skogen barnen har lekt o plockat bär, jag har tränat med Ville. Vi tränade inkallning, jag sprang som en tok runt i skogen o Ville sprang efter mig =)
Jag kallade på honom, drog han åt ett annat håll gömde jag mig osså fick han leta på mig, funkade varje gång. När han insåg att jag var borta började han leta och letade tills han hittade mig, duktig va ;)