Dag 2- Lämna mig inte mamma?!

Det fortsätter att gå bra för Elma på förskolan, hon har dock stenkoll på sin mamma ;)
Hon tultar runt och pysslar med lite av varje, om vartannat kommer hon och tar en kram o lite gos av mamsen =)
kanske vill hon tala om att hon är glad att jag är där???! Eller så fyller hon på med lite mod att gå några steg längre bort??!! Eller så vill hon helt enkelt bara kramas lite innan hon leker vidare ?!!

Om jag för bara nån halv minut försvinner ur sikte blir hon ängslig och orolig...


Storebror Albin tycker att det är roligt att lillasyster har blivit så stor att hon har fått börja på förskolan!
Igår när vi  var på väg hem frågade han mycket undrade: Hur har det gått för Elma idag, mamma??

Albin har inga som helst problem med att bli lämnad på förskolan i nuläget, (dock när han var liten, var det tufft och många tårar..) han älskar verkligen att få vara där och leka med alla kompisar, han nästan bönar o ber om att få stanna o äta mellanmål ibland ! 
Han är ett riktigt "dagisbarn" han ;)

Jag är verkligen glad att förskolan finns! Jag tror inte att det passar alla barn, men som sagt det passar vår Albin!
Han får utlopp för en del av sin enorma energi, han suger åt sig som en svamp av allt som görs och sägs på föskolan (på både gott och ont) Hemma har han fruktansvärt selektiv hörsel...

Det är ungefär som att det som sägs på förskolan = LAG
Säger mamma eller pappa nåt..ja då kan man lika gärna strunta i det...

Elma däremot...ja, jag är inte så säker på om hon är en "dagistjej"...?!
Men men..det återstår o se!!!

Ha en bra dag!