Dag 7

Mitt favoritminne:

Jag kan inte komma på nåt annat favoritminne än då Albin och Elma föddes..
Det är ju då egentligen två  favoritminnen, men barnens födelse är något alldeles fantastiskt häftigt =)

Jag väljer att skriva om den förstfödde idag ;)

När Albin föddes blev jag inskriven dagen innan, den 25 juli 2006, eftersom det var ett planerat snitt.
Förväntansfull, rädd, nervös, nyfiken och otålig, allt på samma gång..
Jag sov ensam på bb-avdelningen den natten, från kvällen var jag fastande tills snittet skulle ske, tid visste vi inte.

Dagen efter kom F på morronen, jag fick göra mig iordning för operationen redan tidigt, vi väntade o väntade o väntade...jag tror att klockan var strax efter 13 när jag rullades iväg upp på operation.

När vi var framme fick F klä på sig operationkläder osså fick vi komma in i operationssalen.
Det var jättemånga människor därinne, sjuksköterskor, läkare, nån praktikant, narkosläkare...o allt vad det nu var..
Jag blev kopplad till diverse apparater, sen bedövade nakosläkaren och strax därefter startade operationen...
Vi såg ingenting vad som skedde eftersom ett skynke hade satts upp, F satt bredvid mig..
14.03 tog dom ut en bebis som skrek som bara den!

-Vad blev det?
 
-Har han hår?

Snabbt fick jag titta på bebisen, sen tog dom honom in till rummet bredvid där F fick klippa navelsträngen, osså torkade dom av honom lite.. 

Den lilla allra finaste bebisen vi nånsin sett ;) fick sedan direkt ligga på min mage, hela tiden tills vi kom upp till förlossningsavdelning där han tvättades av och mättes o vägdes, 3384 g och 49 cm!

Vi hade inte bestämt vad han skulle heta, inte förräns på andra dagen bestämde att det var en lite Albin!