jobb, jobb och vardagsstress

Nu har jag jobbat tre dagar efter semestern, tre ganska intensiva dagar, trots att barngruppen är väldigt liten just nu. Det känns som om jag inte gjort annat, så fort man vänjer sig..

Har inte hunnit med att blogga, som ni märkt, har haft fullt upp!

Jag måste ge en eloge till alla er som jobbar heltid och har småbarn på förskolan!

Jag förstår inte hur ni hinner med o räcker till i alla lägen?!

Jag jobbar bara 80 % och har ändå svårt att hinna med, jag jobbar mån-fre men lite kortare dagar.
De dagar vi jobbar fullt båda två är det rena rama cirkusen innan maten står färdig på bordet, o sen är det i princip läggdags..

När hinner man umgås?
De är ju bra sjukt hur mycket vi jobbar genetligen, barnen växer så fort & största delen av den vakna tiden är barnen på förskolan o vi vuxna på jobbet..

När vi är hemma har vi "vardgasmåsten" som ska skötas, tvätt, städning, handla, laga mat, diska...ja ni vet

För lite timmar på dygnet helt enkelt?!

#1 - - Anna:

Idag tycker jag att du & jag var mycket effektiva!!! Vi handlade mat,var på IKEA,skämde bort barnen med glass& så umgicks ju vi!!! Allt på mindre än 2 timmar! Hade F & À svultit ihjäl när du kom hem? Stor kram & tack för all hjälp idag!!!!! Å hoppas det gotta smaka mums!!!!!

#2 - - Anna:

Känner precis som dig, jag har börjat jobba heltid men vet inte om jag ska gå ner i tid, får rätt bra nytt schema....



Skulle helst vilja vara hemma med barnen nu när de är små, känns ibland jätte konstigt att man lämnar bort sina egna för att gå och ta hand om andras barn tycker jag



Sköt om dig



Kram Anna