Tygerna

Idag kom äntligen tygerna som jag beställt från "Stoff och Stil"!

Jag är supernöjd med mönstrena på tygerna..MEN efter jag tvättat dom så var dom tyvärr inte llika fina...dom blev noppriga och "håriga"... =(

Jag hoppas att det går att fixa till när dom är torra....




Eftersom tygerna är blöta forfarande efter tvätten så har jag inte hunnit sy något av de nya tygerna än..
Kan knappt bärga mig =)

Men jag sydde en ny haklapp till Elma idag av textilvaxduk..



Imorrn är det "bytardag" på Polhemskolan och på Sofiedalsskolan, jag ska in till Polhem och kolla om jag kan hitta en jacka till Albin och kanske göra några andra fina fynd =)
Resten av familjen ska på bytardagen på Sofiedal, där det i huvudsak ska finnas hockeyutrustning.. Albin ska ju börja på hockeyskola i oktober han behöver ev. nya skridskor och en hjälm med visir, kanske även skydd, om det finns till rätt pris ;)

#1 - - Johanna Olsson:

så hur har dagen gått? (med tyger och köp på sofiedal och polhem).

Längtar du till imorgon? Just nu ler jag inte åt tanken men det känns nog bättre imorgon när man är pigg igen :)