Ringrostig?

Idag har jag suttit på HIG och pluggat.. I 6 timmar har jag  läst och läst och läst, o skrivit massor...men ändå känns det som om jag inte har kommit nånstans..

Guu va tufft det är att plugga, det var nästan 4 år sedan jag tog lärarexamen och sedan jag pluggade sist..

Men jag minns det inte som att det var så här jobbigt, har jag valt tuffa kurser eller är jag bara ringrostig?!

Jag tycker att uppgifterna som jag ska skriva, analysera, problematisera och reflektera över kurslitteraturen är svåra...hur ska detta gå??


När jag äntligen känner mig färdig i skolan (för idag) packar jag ihop och åker hem..

När jag kliver ur bilen möts jag av ljudet från en vrålandes unge, jag hör honom ända ut..

Han är arg som vanligt..

Trött och slut släpar jag mig in till nya utmaningar...var hittar man energin???

#1 - - Pernilla:

Som jag minns det Therese så är du väldigt ambitiös och gör nog lite mer i skolan än du egentligen behöver. Släpp kraven lite så ska det nog bra! (säger hon som inte tagit examen än hahaha)

#2 - - Johanna Olsson:

jag tror att du är mer vuxen och tar uppgifterna på större allvar.. :)

Lycka till och kämpa på med skola och humör.