Plöjer

Jag plöjer igenom bok efter bok, dock inte så många av de böcker jag just nu läst tillhör litteraturlistorna..

Jag och Elma var på statsbiblioteket idag, lånade 13 böcker på rekordfart!

Jag upptäckte till min förtret, när vi parkerat, att jag bara hade 3 kr att parkera för (tänk att man alltid gör samma miss....aldrig har parkeringspenhgar....)

3kr motsvarade ungefär 15 minuter, då var vi en bit ifrån bibblan och hade en lista med böcker som jag skulloe hitta på...

Stoppade ner Elma i vagnen och sprang iväg, inne på bibblan hittade jag på en suoersnäll bibliotekarie som letar på alla fyra av de böcker jag behöver hon hämtar dom t.o.m till mig, God service tackar vi för =)

Medans jag väntar mellan bokhyllorna hittar jag på 9 böcker till som verkar intressanta!

Vi är tillbaka vid bilen knappt tio minuter senare!

Böckerna som jag fått med mig hem handlar till mestadelen om diagnoser, bl.a. ADHD, trotsåldern..

Det visar sig att böckerna faktiskt är ganska bra! Vare sig man har ett barn med diagnos, eller bara ett barn med mycket energi och humör så finns det jättemycket bra tipps och råd som kanske kan vara användbara här hemma.

Eftersom jag läser två kurser, den ena om funktionshinder och den andra om barn i behov av särskilt stöd kommer böckerna även bli användbara när jag ska skriva mina enskilda uppgifter-två flugor i en smäll, me like =)

Boken som jag just nu suttit och läst och bläddrat i heter kort och gott "ADHD", av Martin L. Kutscher


Även om jag har mina funderingar om Albins beteende så tror jag nog ändå inte att det bottnar i en diagnos, såsom ADHD, men hans bettende kan ibland liknas med vissa av symtomerna som är framträdane i bl.a denna diagnos.

Men som sagt, vare sig diagnos eller extrem trots, så tror jag verkligen att vertygen som används för barn med Adhd kan användas även för andra familjer som har hamnat i någon slags ond spiral av massa bråk och tjafs...
#1 - - Alexandra:

Vad är det som gör att du misstänker ADHD eller liknande. Bara undrar hur man skiljer på det och vanlig trots? Hoppas du får en fin kväll :)