Måndag igen!

Idag har jag varit o storhandlat med två barn, då gäller det att vara snabb ;)

Efter lunchen har jag krattat hela gården, fick lite assistans av Albin! Hua vad det är  tråkigt att kratta, särskilt på hösten..

På våren är det liite mer givande eftersom det då blir snyggt o fint inför sommaren =)

                                       



Strax innan fyra tog jag med mig kidsen in til högskolan, superspännande tyckte Albin, att få se mammas skola !

Han hade lite funderingar innan vi kom iväg...
-Är det en fröken där??
-Är dina kompisar där?
-Är det många rum där?


Hade en del att skriva ut samt att läsa, F hämtade barnen efter jobbet så jag kunde plugga lite i lugn o ro ;)


Alltså det är inte lätt att hinna med allt, o ens få ihop det mest väsentliga, när man pluggar på heltid, har ett barn hemma på heltid, ett till hemma på "halvtid",  massor att förbereda inför julmarknaden, fixa beställningar samt allt hushållsarbete..

Nånstans där mitt i alla måsten ska man hinna med att ha roligt oxå....

Hur hinner man med allt????

Eller kanske ska jag säga hur länge orkar man med allt, för allt blir ju faktiskt gjort men till vilket pris??

#1 - - C:

Du kan ju bryta din föräldrarledighet så att Albin kan gå heltid på förskolan! Visst kostar det mer än att han går 15 h i veckan men det kanske funkar bättre för dig då?

#2 - - Therese svarar:

C jag har brutit min föräldraledighet och Albin har rätt till heltid på förskolan, men jag har honom inte mer än nödvändigt ändå eftersom jag är hemma. Just nu går han tis, ons, tors 9-15.

Då kan jag plugga lite medans elma sover mellan typ 12 och 14..



Det hjälps lixom inte att ha Albin mer då Elma är hemma ;)



Men tack för tanken =)