listor, scheman och belöningssystem

Vad händer här hemma?

Som ni har förstått har vi det mer eller mindre jobbigt här hemma.

Just nu tror jag att det är jag som är mest ur gängorna...jag är som en tickande bomb som mer ofta än sällan smäller av..
Jag skriker o gapar åt mina stackars barn så att grannarna säkerligen sitter med hörselkåpor...
Jag tänder verkligen till på det minsta lilla..

Ja, varför då, undrar ju ni nudå-onödigt!

Ja mycket!

Lugna ner mig, tagga ner och sänk kraven...Jo det vore bra, men det är lättare sagt än gjort..

MEN, vi är på gång..vi har en plan!
Vi gör listor, scheman och belöningsystem för att vardagen förhoppningsvis ska bli lättare.
Detta behövs säkerligen i långt ifrån alla familjer, men i dennan är rutiner, nedskriva regler och välfungerande metoder ett måste, det har vi sakta men nu helt säkert kommit fram till..

där är vi alltså nu..vi jobbar på att få alla dessa listor, schema och belöningssystem att bli rutin och vår nya vardag!


#1 - - Anonym:

skulle vara spännande att höra eller se era scheman och hur de funkar.

Hoppas de funkar för er, ibland blir man vansinnig på sin familj helt i onödan och kanske man skulle straffas själv?!

Lycka till