Föräldraledig..

Jag har nog aldrig haft så mycket att göra, så många järn i elden..som nu när jag är ledig.

Stressar runt som en galning, hittar på nya projekt var och varannan dag ..

Förstår inte hur jag ska hinna med allt när jag börjar jobba igen?!

Igår var jag sååå slut, gjorde egentligen inget speciellt..jag bara kände att jag orkar inte ville bara blunda och sova! Ändå fortsätter jag i samma tempo o kör på, full fart från tidig morron till kvällen.

Helt livsfaligt att sätta sig ner, då känner jag verkligen hur trött jag är ..

Igårkväll bestämde jag mig för att jag idag inte skulle göra nåt efter lämning på förskolan, bara vara hemma o mysa med Elma, vilket jag också får så dåligt samvete för, att jag aldrig hinner ta mig tid att bara vara med lillskruttan eller Albin heller för den delen... MEN hur tror ni det gick?!
 
Jag har varit på "Lundins säljlager", hämtat kort på Expert, levererat en mössbeställning, hämtat två barn på förskolan, fixat mellis, rensat lite i landen, storhandlat, packat in alla varor, lagat mat (ätit) badat (jag, Elma och Albin) osså alla andra vardagliga rutiner som t.ex söva och mata Elma ett par gånger..diska, plocka & städa undan, bäddat o diverse annat jox..

Ja, de var min lugna mysdag de...

Men hur ska man göra då?
Hur ska man hinna allt om man inte håller igång Heeeela dagarna med allt som rör hem och familj..tyvärr så ligger oxå faktiskt nästan hela lasset på mig måste jag säga..

Jag får verkligen ta allt ansvar för att saker o ting ska bli gjorda här hemma, om jag vill ha hjälp får jag dela ut uppgifer till min äkta hälft..han är fruktansvärt lat..och ser ingenting själv..

Ansvaret om barnen faller helt på mig likaså att tvätten blir ren, disken diskad och hemmet blir städat samt att maten blir lagad och räkningarna betalda MEN min man jobbar! (Ja det är hans ursäkt...)

Så min till min fråga igen...hur i hela friden sköter sig ett hem med två småbarn och två föräldrar som jobbar...vem gör allt åt dessa människor som jobbar????

Neej nu har jag väl tyckt synd om mig själv tillräckligt..eller hur ..
Nog om detta!




#1 - - Lena:

jag vet!

#2 - - Tiva kusin vitamin:

Man får lägga upp ett schema på vem som ska göra vad helt enkelt. Turas om, en lagar mat medans den andra badar barnen. En städar en lägger barnen osv sedan byter man så att båda får ta hand om barnen så att det inte en av föräldrarna bara tar barnen. Men man måste låta den andre få göra saken på sitt sätt. Hoppas du förstår hur jag menar. Gör en planering som man följer så behöver det inte bli så att man måste tjata på varandra. Låter som om man vore någon expert, men detta är mitt råd till dig Therese. Våga också be om hjälp ibland. Kram kram:-)