Undebart!

Många dagar känns allt bara såå jobbigt och hopplöst, trotsig unge, gnäll och bråk, tjafs med F som varken tar ansvar eller hjälper till, tidiga mornar och matning på nätter..

MEN det är sommar, det är varmt och jag har två underbara barn!

Albin somnar helt själv i sin säng varje kväll, han ser lite på en film sen somnar han. Han är så smart och go!


Elma är en såå cool unge, hon är så nöjd med livet -pysslar och donar för sig själv, älskar sin bror och är bara helt fantastisk.

Underbart!

...................................................................................................................................................

Torsdag:

Dagen började med ett besök hos en diestist, därefter lämande vi av Albin på förskolan.
Jag och Elma har tvättat, varit på promenad, ätit, lekt, gjort ett smycke och hängt tvätten.
väg hem från förskolan stannade vi till i lekparken och lekte ett tag innan vi gick hem.
Efter kvällsmaten har dammsugit och tvättat golven, duschat och badat Elma.
Albin och pappan har varit ute och åkt inlines och cyklat, lekt i lekparken (igen..) samt duschat!

Nu har jag och F precis kommit upp från källarn, vi har suttit nere i "biorummet" och tittat på film "Simon & Malou", en dansk romantisk komedi med Tuva Novotny, värd att se faktiskt, den var kul! =)

Kram och gonatt!!!

 

#1 - - Lena:

Hej min vän! =)



Allt bra?



Vet precis hur det känner alla dessa hopplösa dagar! Men skönt med sommar!!! =)



Du efterlyste ju tips om Elma och maten häromdagen...var här i veckan till MVC och där låg senaste numret av nån mammatidning (Mamma-Barn?) och däri läste jag en insändare där barnet inte åt NÅT, andra läsare hade skickat in sina tips. Gå till affären och tjuvläs lite så kanske du får nåt tips, jag läste inte så noggrant...

Eller åk till bibblan, de har ju alla de senaste tidningarn som man kan läsa där!!!



Ska vi ses snart? Kanske du och Johanna kan komma med alla barn hit, leka och äta lite?



kram!