Pinsamt..

Idag hade vi ju besök, vi umgås eller träffar väldigt sällan dessa människor nuförtiden.
När jag bodde hemma så träffades vi o firade födelsedagar o sånt med familjen..

Sedan jag flyttade hemifrån har varken jag eller dom hälsat på varandra, men det var trevligt att vi fick till en fikaträff idag =)

Barnen fick fina presenter, vi fikade och pratade..när vi precis satt oss till bords för att inta fikat så säger Albin:
-Idag har jag snytit ut massor med snor mormor! ( mamma/mormor var oxå här).

Lite får man ju skämmas ;) Albin har inte kunnat snyta sig...ja, jag vet visst är det konstigt men han har inte fattat hur han ska göra, förräns idag då, därför var det väldigt speciellt för honom att han snytit ut massor med snor =)


Elma fortsätter att matvägra, idag är värsta dagen hittills. Jag bllir galen!
Hon vill inte ha nånting, bara vänder bort huvudet och skriker..
Smörgåsar, rån och annan plockmat går bra.

Imorse fick hon ersättning vid 6, när vi sedan åt frukost strax innan 8 så gav jag henne bara en smörgås och provade med även med yougurt, men hon tvärvägrade..

Vid 11 gjorde jag iordning lunchen, korv, potatis och broccoli, fick i henne typ 5 skedar dessa fick jag lura i henne, sen var det helstopp!

Pratade med J i telefonen, frågade henne om råd-låt hene prova själv, sa hon...

Alltså min tanke var ju självklart den att tjejen är knappt 8 månader, det kommer aldrig gå!

Men men jag tar av Elma kläderna och ställer fram tallriken ( måste ju prova ..)




...detta lilla påhitt slutade i duschen!

För att göra en lång historia kort..

Idag (mellan 6 och 20.00) har hon ätit 400ml ersättning, ett halvt rån och 5 makaroner!

Vad ska jag göra???