på is

  • Lika snabbt som vi bestämde oss för att sälja och köpa nytt hus, har vi nu bestämt att lägga det "lilla" projektet på is ett tag framöver.

    Dels för att marknaden ser bättre ut på hösten, som säljare finns det möjlighet till att få mer för sin bostad samt att man som köpare har fler hus att välja på...

    Vi känner också att vi inte är 100% säkra på att vi verkligen vill sälja huset, så därför avvaktar vi =) Mest för att vi..(mest jag..) känner oss osäkra på hur och om vi istället för att tjäna på ett husbyte kommer att gå back..det vore ju inte så kul.

    Vi bollar fortfarannde fram och tillbaka..

    Husen vi tittade på igår, det ena i Lervik och det andra i Bomhus var väl inte riktigt som vi tänkt oss.

    Huset i Bomhus velar vi lite om, det är precis så som vi räknat med på boendeplanet, total rust men det är det vi vill ha så vi verkligen kan börja om från början med allt. Källaren var det dock mögel i...inte vad vi riktigt räknat med, det känns som ett för stort prjoket och kommer bli för dyrt i slutändan är jag rädd för.

    Nu är ju jag, som ni som känner mig vet och ni andra säkert märkt när ni läst bloggen, ganska energisk jag kan bara inte vara färdig. När det ena projektet är slut måste jag ta mig an något nytt.

    Så som ni nu förstår har jag nya planer framöver =)

    Här kommer en liten lista :

  • Lägga om lånen & låna lite till ;)
  • Gräva och bygga pool!
  • Byta ut duschen mot ett badkar (boendeplanet)
  • Göra iordning tvättstugan och fixa dusch i källaren
  • Flytta spisen och fläkten till köksö rakt ut i köket


Fattar om ni tycker att jag är helt crazy...men sån  är jag!



Härligt väder vi har förresten!

Kram kram

 

#1 - - Johanna Olsson:

Ja du Therese.. inte en lugn stund! Om det kliar i fingrarna kan ni slå upp ett tält på vår gård och jobba här så det blir klart på denna tomt någon gång oxå.. det blir ju billigare än att gräva egen pool!