Babysim

Idag har vi varit på babysim hela familjen =) Mysigt att bada, det var dock lite kallt i bassängen tyckte jag..

Igår var vi på 80-årskalas i Ljusdal, Fredriks mormor fyllde år, vi åkte tåg.
Albin har aldrig åkt tåg och har länge velat göra de..så därför beslutade vi att det var ett ypperligt tillfälle för Albins första tågtur!
Det blev då ett tågäventyr vi sent ska glömma...

 


Ditresan gick bra, utan problem, Albin tyckte att det blev lite långtråligt efter ett tag men det är ju ganska förståeligt, jag tyckte också att det blev tråkigt efter ett tag ;)

Resan hem var då bland det drygaste jag gjort på länge!
När vi anlände till Ljusdals tågstation möttes vi av beskedet att tåget blivit ersatt av en buss..*suck*

Guu va drygt, jag hatar att åka buss, särskilt besvärligt med en 3 månaders då jag inte gärna tar henne i famnen på en buss, vädret och väglaget var i det allra värsta laget, jag vill att både hon och Albin ska vara fastspända. Som tur var hade vi bilstolen med till Elma, annars hade jag inte åkt bussen !

Väl inne på bussen fick vi höra att vi endast skulle åka buss till Järvsö och därifrån tåg, skönt!

MEN ICKE! Efter att vi kopplat lös oss och klätt på barnen åker bussen vidare, utan att informera någonting alls...vi sitter ovetande om hur länge bussfärden ska fortsätta, Elma är hungrig och skriker, Albin tjatar på att få åka tåg...jag är rosenrasande!

Vi åker bussen i ca 20 minuter till sedan får vi äntligen byta till tåget *PUH*
Vi sätter oss tillrätta, klär av ytterkläderna och matar Elma lite...tåget rullar!

TYVÄRR får vi beskedet att det är ett rälsbrott en bit framöver, så redan efter typ 15 minuter på tåget blir det återigen byte till buss ...

Herregud!

Elma är trött och lessen, hysterisk rent av i typ 50 minuter som känns som en hel dag i den lilla trånga bussen, som om inte det räckte så satt ett gäng 17-18 åringar precis bakom oss, halvfulla på väg till en fest i Gävle......

Tillslut kommer vi hem!

GRATTIS TILL LENA OCH MAGNUS SOM NU FÅTT SIN EFTERLÄNGTADE BEBIS!!!