3 månaders vaccination




Idag har skruttan fått sina två första vaccinationssprutor!
När vi kom till BVC var Elma glad och nöjd som vanligt, anade inget om vad som skulle ske...(såklart)

När vi träffar sköterskan berättar hon att en till sköterska ska komma in då Elma ska få två sprutor samtidigt, en i varje ben....!
OJ..tänker jag...

Sagt och gjort, dom räknar till tre och sticker in sprutorna..då byts Elmas leende mot ett hjärtskärande illskrik =(
Mammas lilla kråka *snyft*

Men bara efter nåt ögonblick är hon strålande glad igen!!
Nu har hon lite feber...får se vart den tar vägen..


*******************       TIPS     *********************

Har kommit på en kanongrej!
Säkerligen är jag inte den första =) men jag har iallafall aldrig tänkt tanken konstigt nog, så enkelt!

Tycker att det är ganska drygt att klä på Elma varje gång vi ska åka nånstans, för att inte tala om när allt ska av igen och då särskillt om damen har somnat, alltså då hon åker i bilstolen...vilket sker många gånger om dagen för oss.

Kom då på den brillianta idén (enligt mig ..hihi) att stoppa ner åkpåsen i bilstolen och dra igenom bältena genom bälteshålen, Voila:





Nu är det bara att stoppa ner direkt, inga ytterkläder förutom mössa! =)








 

#1 - - Nina - Mamma till theo <3:

Hej.

Hehe ne jag vet om att det ska gå 48timmar. men han är verkligen sig själv och mår kanon. och jag måste få in min uppgift till skolan och tro mig det går inte med theo hemma :( har redan försökt. den skulle vart inne idag men jag mejlade min lärare och sa som det var och lovade att skicka in den imorn. kommer hamna så mycket efter om jag inte gör det :( sedan ska jag till barnmorskan och då vill jag verkligen inte ha theo med. och har inte så många att vända mig till häri valbo som kan ha honom medans jag får mitt pluggande gjort och till barnmorskan. så tyvärr lär han vara på dagis.Och theo blev ju smittad med all säkerlighet där så tyvärr kan ni ju få det ändå :( det går jätte mycket magsjuka både bland vuxna och barn nu tyvärr. Vi har klarat oss som tur är :)



Ja självklart lär vi ju ses :)

Kram

#2 - - Johanna Olsson:

Fiffiga du.. :)