storkok



Min ekonominerv fick sig en påminnelse igår när jag var och handlade barnmat..det är faktiskt svindyrt med barnmatsburkar..eller hur!?

Så idag tog jag mig i kragen och kokade  fyra sorters maträtter till Elma.

Köttfärssås och spagetti
(köttfärs, spagetti, en halv köttbuljong, en lök, krossade tomater, morötter och oregano)

Torsk och potatis
(½fryst torskfilé,potatis, palsternacka, purjolök och persilja)

Kyckling och ris
(kycklingfilé, ris, purjolök, broccoli, palsternacka, en halv hönsbuljong & lite curry)

Potatis, grönsaker och ägg
(potatis, morötter, broccoli, blomkål, ägg och vitpeppar)

........................................................................................................................


 ♥ Mina älskade ungar  ♥









Kolla in Elmas nya dojjor, söta va!?

#1 - - Pernilla:

Vart har du köpt burkarna du lägger maten i?