Hur små är bebisar egentligen??

Vilken storlek ska man egentligen köpa till lill-grodan???
Trodde att vi hade allt vi behövde...o lite till =)

Men idag när jag skulle packa lite i bb-väskan så upptäckte jag att vi inte hade nån liten body...konstigt nog.
Några mönstrade, som lixom hör ihop med nåt o inte passar till så mycket annat..men inga enfärgade alls..

Så jag tog en sväng till köpis o shoppade lite..
Det är så jobbigt när det är "köp 3 betala för 2" tycker jag...för då bara måste man juh köpa tre grejer...
Jag hittade en vit, en svart och en brun enfärgad body på Lindex, MEN grejen är juh den att den minsta storleken som fanns var juh 56...det ser juh jättestort ut...är bebisar verkligen så stora??
Om man vill ha stl. 50 så finns det typ bara omlottbodysar, dom är inte så fina tycker jag.



Gick vidare till Kappahl, o då hittade jag en vit body i stl 50 =)...men då var det juh oxå på en "köp 3 betala för2"-snurra..så jag var juh tvungen igen att leta på två saker till, det blev en mönstrad body och ett par byxor till den =)






En kjol till mig själv blev det oxå, den är dock för liten just nu, men det är juh inte så himla långt kvar till jag borde komma i den....




Igår råkade jag ha sönder Albins polisbil- Dumma mamma =(
Så jag köpte en ny till honom idag !



#1 - - Bella:

Hej T. Ja bebisar kan ju vara riktigt små. E var ju 47 cm lång så hon kunde ha strl 50 i 7 veckor. Men det är ju klart att man har ju ingen aning förrän man får se den lille/lilla på riktigt. Förstår om du längtar till bebben kommer 9:e mån var jobbig! Jag och E kanske kan hälsa på er någon dag? Kram Bella:)