skulle kunna jobba lite till....

Den här bebisen tänker visst inte komma nå tidigare den inte, är i v. 39 nu..
Inbillar mig för varje lite känning i magen att det känns lite mer och lite annorlunda för varje gång..
Igårkväll när vi satt o kollade på film hade jag som lätt mensvärk som kom och gick långt ner i magen, osså drog det ihop sig som sammadragningar högre upp...men det gjorde inte ont, det gick över efter typ en timme..


Jag funderar på att göra om i sovrummet oxå, måla o tapetsera lite...men OM den lilla grodan ändå skulle komma lite tidigare så blir väl sovrummet stående..o de e juh inte så kul..så jag vet inte om jag ska ge mig på att börja med de nu...vi får se..



♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ 

Vecka 39

Vikt: 3200 g

Full längd: 48 cm



I början av denna vecka är fostret 36 veckor gammalt. Nu är gripreflexerna starka och hon eller han reagerar mer tydligt  på ljus och ljud. Nu är kroppen ganska rund och i barnets mage finns det en hel del mekonium –den första avföringen – som behöver komma ut.

De flesta barn ligger nu med huvudet nedåt. Nu är det så trångt om utrymme att armar och ben ligger klistrade längs med kroppen. Nästan alla ben i kroppen har hårdnat, men några hinner inte bli det före födseln. Barnets skalle är inte helt ihopväxt. Anledningen är att huvudet ska vara följsamt under förlossningen. En del barn har därför lustig huvudform när de kommer ut, men det kommer att återställas efterhand.

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ 



På dagarna när jag rör mig o är igång känner jag ingenting, det kommer lixom när man sitter o tar det lugnt.

Jag är sååå rastlös o dagarna går så sakta, TJATIG ja jag vet!!!! vad ska man hitta på tro? Jag skulle kunna jobba lite till =)

Ring mig om ni behöver nån vikarie så kan jag rycka in =)
#1 - - Lena:

JAAAA!!!

Kom och jobba lite! ;)

#2 - - Johanna Olsson:

Hej, är du säker? Var är du? Blir orolig och förväntansfull när du inte svarar! Björk kan man ju inte heller nå..

Jag fortsätter att ringa och håller tummarna för er!

Kram