Amma, amma, amma

..ja det är vad jag gör dygnet runt..
Kommer inte ihåg att det var såå här himla ihärdig ammning med Albin, men då hade jag ju bara honom oxå nu har man två o tänka på, tiden räcker inte till.

Än så länge funkar det juh ganska bra, men är orolig för nästa vecka då F börjar jobba...

Hur ska jag få tid till Albin, som inte för en sekund kan roa sig själv, hur ska jag hinna göra mat åt honom och kvällsmat till oss?? F kommer hem 18.30 på kvällarna o åker 8.30 på morronen så det blir verkligen långa dagar..

Hon ligger verkligen vid tutten hela dagarna, med undantag för nån enstaka timme, hon är aldrig mätt verkar det som..

När hon får flaskan med antingen utpumpad mjök eller ersattning blir hon nöjd ...


Det är verkligen ingen dans på rosor att amma, tuttarna gör ont & dom är såriga, jobbigt när hon aldrig vill släppa taget..
#1 - - Johanna Olsson:

bosätt er här! Roger å Fredrik kan väl sova i Valbo.. Annars kan ni komma när F åkt, jag är hemma.. å kan passa så mamman får vila lite!

Kram

#2 - - Bella:

Hej jag hade ju stora problem med att amma Elin. Jag fick en nässpray med amningshormoner i som gjorde att bröstmjölken rinner på snabbare när bebisen äter. Så bebben blir mätt snabbare. Kanske skulle vara något för dig? Jag fick den på recept av distriktsköterskan. Kram Bella.

#3 - - Therese:

hihi, vet hur det e =) första månaden tillbringade jag i soffan,eftersom att lillan bara låg o snutta heela tiden, o somna på armen sen..Efter en månad så fick hon napp, snuttbehov..Sen vart det lite lugnare =) Fast du kanske ska vänta lite så att man ser att det e det, o inte nå annat..Men kanske ett tips om det fortsätetr va så? =)



hoppas att allt funkar annar? Å hur känns det nu med en liten där hemma? Kommer du ihåg hur det va?? Kram!