Thaimat

Albin har under flera veckor då och då nämt thaimat när han berättat något som hänt under dagen.
Kommer nu inte ihåg i detalj vad vi pratat om, men typ:

......då fick hon thaimat

Vadå thaimat? Fick hon thaimat?

Ja, thaimat!

???

Idag ramlade kronan ner..
Vi satt i bilen o pratade, helt plötsligt börjar Albin prata om thaimat igen...
Stort frågetecken..men vadå thaimat??
ne nu måsta jag juh reda ut det här en gång för alla, jag börjar förklara att thai mat är juh en sorts mat, från ett annat land etc...

Albin i sin tur tittar på mig och säger thaimat    (TIMEOUT)   får man när man slåss!!!!


Snacka om puckad mamma!!!
#1 - - Johanna Olsson:

Hahaha.. han är ju rolig den där lille! Å du då?! Thaimat..

Hahahaha

#2 - - Kerstin:

Åh vad gulligt! :) Hur är allt med er? Hoppas du återhämtat dig från allt! Jag tror fortfarande att de är sommar.. för ja tycker tiden går så fort :( hehe Hur länge kommer du va mamma ledig nu? Har du jobb att gå tillbaka till? Jag börjar få ångest för att jag "snart" ska börja igen.. ska börja i aug.. :( blä, vill inte!!!!! :( Ha de så bra! Kram

#3 - - Kerstin:

Hej hej! Herregud vad tiden går fort, redan två månader :) Hugo är fyra, ja tiden bara försvinner :( Har ångest, jag vill ju inte börja jobba igen :( Har min tjänst kvar, i nuläget iaf :p hehe Man vet ju aldrig :( Ja de va ju länge sen man sågs nu, vore kul att ses lite nångång, ja de verkar va ett par till som fått bebis :) Alla har sitt "nya" liv nu med bebisar och sånt :) hehe Vad händer annars hos er då? Syr du fortfarande? :) Ha de bra! Kram