TBE vaccination

Idag har Albin fått första vaccinationssprutan mot fästingburen hjärnhinneinneflammation.
Kände mig som världens taskigaste mamma =(
Det var en sån där "vaccinationsdrive" utanför Coop extra på Brynäs där de ställt upp en husbil..
Jag talade inte om för Albin vad vi skulle göra, för jag förstod att han skulle bli rädd om jag sa att vi skulle ta en spruta.
När han såg husbilen sa han direkt:
"Kan vi gå in i den där husbilen o titta?" "
Ja det kan vi, men vi måste stå i kö först.."

Han var såå sugen o förväntansfull över att vi skulle titta in i husbilen, utan onda aningar om vad som hände därinne...vi stod i kö nästan en halvtimme och han var så snäll o väntade tålmodigt.
När det var en person före oss i kön berättade jag vad vi skulle göra, han blev jätterädd..när vi kom in blev han ledsen och skrek som en stucken gris när han fick sprutan AJ AJ AJ!
Vilken taskig mamma jag kände mig som...stackars min duktiga kille! *snyft*