Kejsarsnitt eller inte???

Grubblar o grubblar...på den "lilla" detaljen att den lillla grodan i magen faktiskt ska ut på något vis..
Har otrolig skräck för en vanlig förlossning, då jag känner att jag tappar kontrollen och blir helt utsatt, jag måste prestera något inför andra viket jag känner att jag inte fixar, för att inte tala om alla vidriga saker som t.ex. att bajsa på sig, eller gå sönder alldeles enormt...
Kejsarsnitt, som var det enda alternativet förra gången, känns nu denna gång väldigt skrämmande, p.g.a de komplikationer som blev sist, jag är helt enkelt rädd för att dö!
Så kan man ju fråga sig varför man inte kan hålla sig ifrån alla förlossningsprogram på tv:n, som avskräcker ännu mer, men oj så spännande dom är...

Samtidigt vill jag ju på något vis inte gå minste om den upplevelsen som en vanlig förlossning sägs vara, o andra sidan skulle jag kunna göra ett snitt för att det ändå trots allt känns som det "enklare" alternativet...

Vad ska jag göra?




Albin nyfödd!

 
#1 - - Lena:

Inget beslut du kan få hjälp med, tyvärr min vän!



Hoppas du ändå kommit fram till nåt som känns bra för dig! Huvudsaken är att du ska må bra!!!