Surtant?!

F är sjukskriven och går på kryckor sedan typ 2 veckor tillbaka, han kan inte stödja sig på benet..det är nån sorts miniskskada tror dom, han väntar på att få komma in på magnetröntgen som skulle bli inom 4 veckor..
Det gör ju säkerligen ont och är troligen besvärligt att hoppa runt på kryckor, men det är ju oxå friidrottsVM så man behöver juh inte klaga när man får ligga i soffan o titta på de stora delear av dagen..

Jag är dock lite irriterad, jag gör det mesta här hemma nu utan att klaga över det...är det för mycket begärt att be honom vara trevligt????
Såå jäkla sur o otrevligt behöver man juh inte vara..

Jag tvättar, städar,  handlar, förra fredan klippte jag gräsmattan, plockade upp ett ton äpplen och plommon...
Imorse gick jag upp med Albin o åt frukost, F låg kvar i sängen (för att Albin o F bara bråkar hela tiden som två treåringar så det går inte att sitta vid samma bord..)
Sedan dammsög jag och tvättade golvet medans F läste tidningen o åt frukost i godan ro...droppen var när han öppnar kylen o säger: -Va har du köpt för jävla ost då??

Alltså kan man vara med otacksam o grining?!
Eller är det jag som är petig?

Jag är visserligen inte sjukskriven och jag kan gå på mina båda ben, men jag är gravid i v.33 har gått upp 11 kg, klumpig som en elefant, magen tar i när jag böjer mig, o för att inte tala om ryggen som plågar mig mot eftermiddan kan jag knappt sitta ner för då bränner det och värker i ryggen =(

Men men, graviditet är ingen sjukdom..

O nu får jag väl fan för att jag skriver det här oxå, för antagligen så har jag fel som vanligt o bara snackar skit?!
#1 - - Nina - Mamma till theo <3:

Hej tjejen.

Hoppas allt är bra med er :)

och att magen mår bra, gud vad roligt med en till liten en. är aviss på er :)



kan inte föreställa mig dig som surtant therese . du är alltid så glad och framåt :)

hoppas det blir bra för er iallafall :)



kram på er!

#2 - - M:

Du är inte petig och nån surtant. Du har all rätt att bli irriterad när han inte gör någonting. Visst att han hoppar på kryckor å har ont men som du skrev har ju du också ont och det pga av att du är gravid med eran bebis! Varför ska du behöva slit ut dig? Bara för att han är sjukskriven, men du kan gå? Näe, d går vi inte med på. Du både jobbar OCH sköter hemmet.... Jag hade blvit helt galen för längesen. Å det absolut MINSTA du kan begära är att han är trevlig och jävligt tacksam över att han har en sambo som fixar så mycket. Du är en super kvinna terran!!

Till nå roligare...8 dagar kvar!!! LÄNGTAR!!!!!

#3 - - Lena:

Du är ingen surtant!!!



Karln lär väl inse att han kan vara lite tacksam trots det onda?!!

Och man behöver ALDRIG vara otrevlig, passar inte ost-jäveln så åk och köp en som duger då utan gnäll!