Vilken dag..

Igår var det dagen D, modevisnigen på EM möbler i Valbo!

Det var en helt fantasktisk dag, jag kommer nog aldrig uppleva något liknande..

Dagen började hos frissan, "Hårloftet" I Valbo, kl. 12, där fick jag håret fixat jättefin håruppsättning gjorde hon, & snabb som bara den var hon o jätteduktig!

Därefter var det bara att stå på gasen o åka in till Gävle där jag skulle sminkas 13.30, på "Bodyshop", det känns verkligen häftigt att bli så tillfixad och sminkad..prinsessa för en dag ;)

Tjejerna där var också jätteduktiga!

Strax innan 15 var vi alla tjejer på Gimlins fotostudio, där fick vi hoppa i våra afton/brudklänningar för att bli fotograferade! Alla var såå fina =)

När fotograferingen var klar var det bara att tråckla sig ur klänningarna igen och åka vidare ut till EM.

När vi alla kommit käkade vi, det var buffé från Maxi Ica... tyvärr måste jag säga att jag tycker att det var lite sniken av Maxi (eller kanske Twilfit?!) att inte bjuda alla tjejer, som deltog och ställde upp under en hel dag, tog ledigt från sina jobb, på maten!

Jag åt två rostbiffsskivor, lite potatissallad, & några vindruvor...detta betalade jag 100kr för..., iochförsig helt och hållet mitt val att inte äta mer, men det var ont om platser och även lite ont om tid, bröd ville jag ju förövrigt inte smälla i mig, då skulle jag ju har sett ännu mer svullen ut än jag redan gör ;)

När alla var mätta (?!) fick vi svida om och ta en repa ut i butiken för att få lite info om hur visningen skulle gå till!

Detta gjorde mig, om möjligt?! ännu mera nervös inför det kommande uppdraget...

Sedan är det dags att sätta på sig de första underkläderna för visningen, sminktjejerna och frisörerna hade anlänt och bättrade på vår make resp. våra frisyrer!

När klockan är runt 19.10 börjar alla tjejer bli färdiga ganska otåliga, nu vill vi få detta gjort ;)
Inte förräns kl. 20.00 skulle det hela starta!

19.55 blir det alldeles tyst i ledet vi gjort, vi står i den ordningen vi ska gå ut...denna gång går jag inte ensam upp på scenen, men dock i underkläder..

Nu gäller det första tjejen spatserar ut!

Jag tror att jag är i nån sorts trans när jag går den långa, långa vägen, förbi publiken som sitter överallt runt omkring oss..jag går upp på scenen, snurrar nåt varv och ser ut mot publiken som är framför oss..jag tror att jag egentligen ser rakt igenom alla som sitter där, jag hör knappt vad som sägs eller vad musiken spelar, men jag står på scenen..hur nervös som helst!!!!

Vi går tillbaka ut bakom "kulisserna" och börjar byta om för nästa visningen, i tron om att det tar ett tag...men OJ iklädd endast trosor, fel trosor dessutom, hör jag att dom ropar: -Nu är det du, du ska ut nu...
SHIT, det går inte ju, jag är ju inte ens halvvägsklar...assistans kommer o hjälper mig, tack L, jag får på mig mina brudunderkläder, ett ljusrosa set med stringtrosa (!!!) och puschup bh, samt stayups och brudbukett även då, viktigt att tillägga, skyhöga skor, med stillettklack!!!

Hursomhelst, jag tar mig återigen, halvnaken och ensam, hela vägen mot och upp på scenen o dessutom tilbaka igen ;)

En gång till går vi alla tillsammans ut på scenen och tillbaka igen!

PUH!!! det värsta är nu över! Nu är det paus på 30 minuter, sedan ska vi ut i våra klänningar!

Under pausen tejpas bröst, klänningar knyts på och smink och hår fixas återigen =)

30 minuter går ganska fort! Ganska snart är det dags för oss att återigen trippa sakta sakta bort mot scenen, de flesta ensamma, jag går tillsammans med en annan tjej även hon iklädd brudklänning samt en kille med kostym!

När vi kommer tillbaka, får vi direkt gå ut igen, då vi tre var sist ut, det är dags för oss alla att vandra iväg för alllra sista gången, nu genom nästan hela butiken och tillbaka igen..

När allt är klart känner jag mig stolt över mig själv, att jag överhuvudtaget tog mig upp på scenen, att jag vågade!



Men det känns som om jag såg himla nervös och vinglig ut, det var så jobbigt och nervöst men som sagt jag vågade =)

Till sist: En stor eloge till Josefin, på Twilfit, som har fixat, dragit i alla trådar och fått ihop allt detta o dessutom skrivit ihop hela manuset och varit konfrensier under hela kvällen! HEJJA DIG J =)





Helt klart en dag jag sent kommer glömma =)

#1 - - Nina: Mamma till theo & ludvig <3:

Ååå låter som en super spännande dag :)

vad kul att du fick uppleva det och att det gick så bra :)



josefin gick jag i samma klass med på gymnasiet :) roligt att se henne, inte gjort på väldigt länge!



Hoppas allt är bra med er :) kram

#2 - - Lena:

WOW!

Vad snygg du var!



Visst är det fränt att bli sminkad, få håret fixad och känna sig lite extra fin?! Love it!!

Mammalyx! =)



Otroligt modigt och stort av dig att våga, jag hade nog aldrig gjort det!



Kram på dig, stumpan!

#3 - - C:

Du var jätteduktig och jättefin, u go girl!! Kram

#4 - - Johanna Olsson:

vissel vissel.. :) Bra gjort utav dig!

Ny karriär tar fart ;)



Kram. ha det bra vi måste träffas ordentligt snart?!