Kommentaren igen...


Har blivit ett par inlägg ang. en kommentar som jag fick häromdagen, avsändaren var anonym..
Nu har hon svarat, med namn dessutom :) härligt att du vågar visa vem du är!
Vore förresten kul att läsa din blogg =)

Det är inte så att jag inte kan ta kritik, jag ville bara försvara mig och min blogg lite, även om kommentaren kanske inte var menad som kritik, som avs. även menar..

Jag vill också passa på att tala  om (speciellt för J)   att alla "besvär" vi har och har haft med Albin har på olika vis utretts, vi har också använt oss av olika metoder och system, många böcker om bl.a diagnoser, trots och metoder har vi läst, då däribland även "Fem gånger kärlek", som du tipsar om J. Vi har ju då såklart också även provat metodena som beskrivs..

Så med det sagt, jag klagar inte bara, vi kämpar på, på diverse olika vis, några skriver jag om här men långt ifrån allt vi går igenom synns här, då även jag (även om det kanske inte verkar så..)  har en gräns för vad som är för personligt eller privat....
#1 - - Pernilla:

Tycker inte du ska behöva förklara för nån om vad du skriver i din blogg. I din blogg skriver du vad du vill och som sagt det är frivilligt att läsa. Vad jag vet så har du aldrig bett om åsikter om vad du skriver och ska därför inte behöva få några och absolut inte behöva förklara dig! Du skriver vad du vill. Kämpa på Therese!

#2 - - Johanna:

Till Pernilla: Hej på dig! För det första har Therese vid ett flertal tillfällen bett att läsarna ska kommentera hennes inlägg. För det andra kanske jag måste förtydliga extra till dig - igen: Mina kommentarer har inte varit kritik mot Therese (vilket hon verkar ha förstått - tack för det!) utan jag försöker visa omtanke gentemot familjen och framför allt Albin. Har han en problematik är det ju bäst om familjen får hjälp att hantera den så att han får en chans att må bra, eller hur? Trevlig Valborg på dig!

#3 - - Johanna:

Hej igen Therese! Angående "Fem gånger mer kärlek" så kan man inte använda sig av metoden på egen hand genom att läsa boken. Kommunerna brukar anordna "föräldragrupper" som träffas 11 gånger. Man lär sig då hantera både trotsiga barn och barn med viss problematik. Jag har förstått att förskolorna i Gävle inte känner till denna metod, trots att den använts över 20 år i Sverige. Mitt tips till dig är fortfarande "Fem gånger mer kärlek" - men du och Fredrik måste gå kursen. Jag skriver (som du säkert förstår) av egen erfarenhet. Vi hade samma problem som ni och metoden gav omedelbar utdelning. Jag har däremot valt att låta bli allt negativt i min blogg, just för att barnen inte rår för att de är så arga och våldsamma. Det är ju (som jag skrivit tidigare) vi vuxna som måste lära hos bemöta barnen på rätt sätt, då minskar problemen drastiskt.//Johanna