Måndag

Idag har vi haft en ganska hektisk dag. Hela förmiddagen var det fullt ös på öppna förskolan där det var massor med barn och föräldrar idag =)

Efter lunch åkte vi hem och varvade ner lite..jag skrev ihop en matsedel för två veckor framåt samt inköpslista, vilket underlättar i vår vardag =

Därefter hade klockan hunnit bli 14, då drog vi iväg till Willys för matinköpen, passade på då Elma skulle ha sin eftermiddagslur, vilken hon då fick ta i sin bilstol först i bilen sedan inne på affären ;)

När jag hade lagt upp all mat (för två veckro framåt) och skulle betala..upptäcker jag att betalkortet är borta!!! SHIT...pinsamt..
Killen i kassan får parkera betalningen så jag kunde springa iväg ut i builen o kolla efter kortet..

Samtidigt som detta händer står Albin bredvid mig och tjatar om tuggummi, trots att jag gång på gång förklarar att han får vänta...

(Innan vi gick in för att handla hade jag redan varit in i butiken en gång för att ta ut kontanter till kundvagnen...)

Hittade inget krt i bilen, jag hoppas att jag glömt det i kassan jag hämtade pengar i innan....
De hade jag! PUH

Barnen har jag lämnat vid kassorna...


Nu kan jag packa i matvarorna och betala..

(..familjen taikon..eller vad???!!)


Hemma igen är det dags för matlagning, äta och därefter Albins fotbollsträning.

Nu sover båda barnen (tror jag?!)

Snart är det dags att krypa ner i sängen!
Kram och gonatt

#1 - - Matilda:

Puh...jag blev lite svettig bara av o läsa... Men riktigt duktigt att skriva matlista! Ringde dig idag men du stod nog och leta kort på Willys då,haha. Behöver lite hjälp av min bebiscoach=)...slår en pling imorgon istället!