Biblioteket

Jag är lite sugen på att sy lite kläder till barnen, en tunika och tights till Elma och en t-shirt och ev. ett par byxor till Albin..

Jag är dålig på att sy kläder...så jag är på jakt efter mönster, superlängesedan jag använde mönster till mina projekt.
Jag kom på den goda ideén att besöka bibblan för att se om det fanns böcker/tidningar med mönster i att låna istället för att köpa.

Hittade ganska många, men vi fick gå på två bibliotek. Först var jag och Elma här i Valbo, sedan hämtade vi Albin på förskolan och drog in till Gävle statsbibliotek.

Jag håller också på att kolla runt efter tyger till projekten..sidor jag rekomenderar är:

www.sydrommar.se
www.e-slojd.se
www.stoffochstil.se
www.mjukatyger.se

Just nu funderar jag på att beställa ifrån "stoffochstil" ..
Behöver du tyg??
Kankse vi kan göra en beställning tillsammans osså kan vi samfrakta ( dvs om du bor i Gävle/Valbo)

Hör av dig till mig snarast isåfall
[email protected]

Vet nån förresten vart jag hittar ett bra enkla mönster till tights, tunika, t-shirt samt mysbyxor ?

#1 - - Johanna Olsson:

Hej.. du.. jag tror att de platser på bion är reserverade utifall det är handikappade barn som vill gå så det går säkert att sitta där nere! När man kollar alla andra barnfilmer så är det bokat där nere på alla.. så chansa.. vi bokade på rad fyra (vänster sida, längst ut)

Kram