Tänkvärd insändare!

.............................................................................

Barn är små

Relaterat

Jag är liten. Jag lever i nuet. Ändå tar du så hårt tag om min arm. Bara för att jag inte kan välja glass lika snabbt som du i affären. Jag gråter. Du säger: Då får du stå där själv då! Själv? Men jag älskar dig ju kära förälder – hur kan du överge mig?

Barn är små. De är beroende av en vuxens kärlek och tålamod. Det skapar tillit och självkänsla. Tänk efter nästa gång innan du i din stress behandlar ditt barn illa.

S. E

.............................................................................................................................................


Läste denna insändare i GD igår, fick mig en tankeställare, det kan verkligen ha varit jag som stod vid glassdisken och tjatade på mitt barn..( tar dock inte hårt i armen..) varför denna stress alltid?!

#1 - - Lena:

Jag läste också den och har läst ganska många liknande under ett tag nu...



Först tog jag också åt mig. Men sen tänkte jag om.



Visst, föräldern kanske tog i lite väl och kunde ha använt ett annat språk eller ton. Men.

Vi vet INGENTING om hur deras dag sett ut, om barnet var i trotsåldern, om barnet tjatat till sig glassen eller om de faktiskt hade bråttom.



Kanske den här mamman/pappan är superduktig med sitt barn 9 av 10 gånger och kan hantera olika situationer men att vid denna glassdisk tappade humöret pga en dålig dag.

För det kan väl inte finnas en enda förälder som ALDRIG tappar humöret eller som aldrig höjer rösten till sitt barn? Eller som säger "men skynda nu då!"...



Men självklart ska man inte behandla sitt barn illa, aldrig någonsin.



Vi är bra mammor!!!

Trots att vi tappar humöret på de små ibland!



Kram!