Nytt spel

Idag har vi...mest jag..gjort ett till spel.

Ritade ut cirklar på ett A3, som vi klistrade klistermärken på, ritade stjärnor på och gjorde några "stå över-prickar".

Gjorde iordning spelplaner med fem ballonger på varje i olika färger, gjorde små ballongkort i samma färger.

Som pjäser använde vi små plastdjur.

Hade en stor tärning som jag gjort till Albin förut, passar perfekt till spelet =)


Reglerna är enkla: Slå tärningen gå så många steg som tärningen visar. Hamnar man på en stjärna får man ta en ballong, har man den färgen på någon av ballongerna på sin spelbricka får man lägga den där!

Den som först får alla ballonger fyllda har vunnit!






Jag var nog ganska nära ett nervsammabrott när vi spelade spelet...Albin fattade inte hur  skulle gå på cirklarna/pluttarna/bollarna/prickarna..ja kallade det vad ni vill, det gjorde jag...alltså jag försökte med alla taktiker för att försöka få honom att förstå att han skulle flytta sitt djur lika många prickar som tärningen visade (han kan räkna prickarna på tärningen..)

Men han fattade inte...han var dock intressserad och ville spela, han förstod reglerna och räknade som sagt på tärningen...men hur man går med pjäsen den nöten är svår att knäcka...

Jag har verkligen inte tålamod för sånt här =P

Men jag gillar att spela spel...det kanske ni har fattat vid det här laget =)   hihi