Innelek

Jag måste erkänna att jag tycker att det är skittråkigt att leka..iallafall det Albin helst vill leka..Han vill  t.ex. köra krock med bilarna, leka med sina små "krigargubbar" eller fäktas med svärden...jag vill hellre isåfall.. pyssla, rita, måla, spela spel eller bygga med lego men det vill ju inte Albin =)

Så idag när vi då satt och lekte nån billek föreslog jag att vi skulle bowla!
Vi letade på några toarullar osså klippte jag ut käglor av färgade papper, skrev siffror och ritade dit motsvarande prickar på käglorna,som vi sedan tejpade fast på toarullarna!

Gjorde även iordning en "spelplan" där det står var varje kägla ska placeras, då kan han para ihop siffrorna på käglorna med siffrorna på spelplanen samt att han kan räkna prickarna och då kanske lära sig hur siffrorna ser ut =)

Jätteenkelt!

Albin tyckte att det var kul att försöka få ner alla käglor =)



#1 - - Lena:

Haha! Vad kul!!!

#2 - - Lena:

Jaså? Vart ska du tapetsera?



Vet inte vad tapeten heter men på Eco.se finns den men den är svart-vit (har ju den rosa men svart-vita varianten i köket)...från kollektionen eco artist och den svarta har nummer 5610.



Hittar inte den rosa så den kanske har utgått, vi köpte den ju på lindebergs för 2 år sen...



Kram!