Ordning på kaoset!

Jag behöver få ordning på mitt kaos!
Hatar oreda, men hur ska jag få tiden att räcka till?

Får ofta mycket kommentarer om hur jag hinner med allt....svaret är jag hinner INTE!

Mitt liv är en enda stor oreda, fyllt av fart, stress och massor av måsten...samt dåliga prioriteringar.

Jag tar mig inte många sekunder paus eller vila under dagen...från det att vi går upp runt 8 på morronen till typ 20 på kvällen har jag/vi nåt i görningen hela tiden!

Visst, jag sitter såklart ner när jag ammar Elma och när jag själv äter men det är inte så att jag inte BARA gör detta då..nej, då sitter jag t.ex. som nu o bloggar eller målar, syr, skriver diverse listor...

När jag lagar mat diskar jag ofta samtidigt, o Elma sitter i bärselen...


För att inte tala om allt som jag sitter o funderar över, allt som måste göras som ligger o väntar;
det ser förjäkligt ut i källarna, jag behöver byta sängkläder, tvätta, vika ren tvätt o hänga in, plocka ur diskmaskinen, pelletsrummet behöver städas, har jag tänkt på allt till dopet?!, snön vräker ner då måste jag skotta snart, måste baka till dopet...

Ja ni fattar =)

Grejen är den att jag gör ingenting om du  frågar..dock är det full fart från morron till kväll ändå...jag behöver verkligen prioritera alla tråkiga saker före ....

Jag får oxå ångest över att jag inte tar mig tid till att BARA gosa med Elma och Albin, bara vara...tiden går ju så fort, snart är dom stora....

Ja vi får se...hjärtinfarkt nästa ?! ;)






#1 - - Kerstin:

Hej! Jag förstår dig, jag har samma problem! MASSOR att göra.. men hinner INGENTING känns det som... jag funderar om man kanske kan ta en dag till att gå igenom alla måsten, och sen en dag då man bara myser och umgås med barnet(barnen) :) Kanske kan funka om man delar upp veckorna så? Gillar din design på bloggen, hur har du fått till det så? Såg du förresten min kommentar om mössorna? Funderar ju starkt på att beställa en av dig, till Hugo.. fast det kanske får bli först vid nästa löningshelg :s Ha de så bra! Kram

#2 - - Nina - Mamma till theo <3:

Hej.

Ja, man går från oss förbi skolan och sedan svänger man in där skolgården slutar så har dom en allmän lekplats å där är en liten kulle som är perfekt nu åt sådana små som våra barn ,Theo drar upp pulkan själv och åker ner om och om igen :)



jaha okej, ja han kunde ju få följa med oss. men de kankse han är för blyg för dåå vi inte ses så ofta :) men ni gör absolut som ni vill :)



vet hur det är när man behöver ta tag i saker :)

johan har jour så vi hoppas han telefon är tyst ;) hehe



Kramar