Vilken ska vi välja...




Ja vi har nog blivit helt galna härhemma...vi finkammar nätet o alla butiker för att hitta den kameran som passar oss bäst...

Jag skrev ju igår att vi bestämt oss för en systemkamera...nu är jag inte längre så säker..

Här kommer två bilder den första tagen med en kompaktkamera, Canon ixus 210
den andra är tagen med en systemkamera, Nikon d3100

Jag gillar båda två!

Dom är bra på olika vis..
Kompaktkameran har jättemycket olika inställningar och effekter, den knäpper supersnabbt och det blir skarpa bilder. Framförallt så är den liten och smidig och vi kan ta med den överallt, den är ocså billigare..

Systemkameran får än skarpare bilder, och man kan knäppa "proffsigare" foton, den knäpper snabbt, men är lite svår att stäla in tycker jag, den fokuserar inte lika snabbt som kompaktkameran, den är otymplig att ta med, den är dyrare och går lättare sönder....
MEN den är helt klart bäst vad det gäller skärpa och bildkvalitet....

Jag blir tokig.




#1 - - Johanna Olsson:

jätte svårt att säga något då bilderna är ifrån olika lägen.. skulle varit samma avstånd i samma belysning så man kunnat se om det var annorlunda nu får man chansa lite..

Men känn efter du känner säkert när du hittar rätt!