Gävlebocken

Denna söndag har jag spenderat på julmarkanden på "Owe Jansson" !

Termometern visade imorse "bara" -4 grader, vilket jag var glad för! Julmarknade hölls undertak inomhus, men dock utan värme..jättekallt ungefär så som det blir i en ishall....

Det har varit mycket folk hela dagen, från 10 tills precis innan stängning kl 16 strosade människor runt på marknaden.



Detta är innan öppning..

Jag tycker att försäljningen,för min egen del, gick bra faktiskt - lite drygt 1500:- skrapade jag ihop på dessa 6 timmar ! Helt klart värt det ;)


Hamnade på en ganska usel placering först, längst bort
och massor av parasoll i bakgrunden..
Flyttade dock efter någon timme, vilket blev mycket bättre!!





Resten av familjen dök in o hälsade på ett par gånger o kollade hur det gick, kul med lite besök =)

När dagens marknad var avslutad åkte vi hem o käkade o tände en varm o skön brasa, så denna kalla mamma fick värma upp sig lite ;)

Sedan åkte vi en runda på stan för att kika på "Gävles stolthet?!" -julbocken.
Vi gjorde etttappert försök att knäppa lite bilder på den, och med mig o barnen framför....gick dock inget vidare..Albin for runt som en galning där ute vid vägen så jag höll på att bli tokig...
När vi tillslut fick till nån halvtaskig bild...så var kamerainställningen helt tokig istället...men men...vi var där o vi räknade alla lampor på bocken typ 26 st ;) Det var väl huvudsaken med kvällstrippen..eller hur ?!





#1 - - Johanna Olsson:

Heej, vad roligt att det gick så bra med försäljningen! Ber om ursäkt att jag inte kom någe men du vet hur det är.. en del dagar är det lönlöst att ens försöka få något gjort.



Trevligt med en liten kvällsutflykt sådär!

#2 - - Lena:

Vad skojigt att det gick så bra!!! =)



Kram!