Kameradjungel

Idag har jag varit på kamerajakt!
Redan innan jag så klumpigt slarvade bort videokameran hade vi bestämt oss för att köpa en ny stillbildskamera..

Det är världens djungel bland kameror idag, ännu svårare blev det nu när vi skulle ha en sån man kan filma med också..

Igår köpte vi en SONY A450, en systemkamera med bildstabilisator, 14, 1 megapixlar, 5 bilder per sekund, ej videofilmning..

Jag tyckte att den var alldels för klumpig, knäppte dock väldigt bra bilder och väldigt fort...

Idag har vi lämnat tillbaka den och jag har som sagt varit på jakt igen, med två barn dessutom!!!

På fjärde butiken blev jag övertygad av säljaren att istället för att köpa en systemkamera köpa en kompaktkamera, han visade mig flera och övertygade mig om att bildkvaliteten samt slutarfunktionen var i princip den samma som på sustemkamerorna...

Så vi köpte en kompaktkamera/långzoomskamera, NIKON coolpix s8000....

Är inte ALLS nöjd, den knäpper segt när ljuset inte är optimalt bilderna blir inte tillräckligt skarpa ...

Vad VILL vi ha?!

Jag vill ha en smidig kamera, inte för dyr, helst filmfunktion, kort slutartid (alltså den ska ta bilderna oehört snabbt för ögonblicksfoton) samt fiiin bildkvalitet!!!


NU MÅSTE NI HJÄLPA OSS!!!

Ska vi köpa en systemkamera eller kompaktkamera???

Vilken har ni, vad kan ni rekomedera???
#1 - - Anna:

Jag frågade min make om råd, han har varit intresserad av foto väldigt länge



Vi har en canon ixus 200, som våran vardagliga kamera, den är väldigt liten och jätte bra tycker jag och det var Micke som köpte den och han vet vad han vill ha då han använt sig av väldigt många kameror



Så den kan jag/ vi varmt rekomendera



Hoppas att allt är bra med er och att det går bra i skolan



God jul på er



Kram Anna