Hur vet man?

Hur känns värkar?
Alltså hur börjar det? Vet man bara att nu är det värkar?!

Kan det börja lixom lite diffust med typ ont i hela magen????

Elle vart i magen ska man ha ont?
Ska det lixom komma som i "attacker"?

Ja som ni förstår så är jag verkligen ute o cyklar när det gäller de här...så hjälp mig, berätta hur började det för dig??

Kramis

#1 - - Therese:

Hmm, jaa, hur känns värkar? Det enda jag märkte på lillan va ju att jag blev typ "slut" i kroppen, o att det kändes som att den lilla va på väg o ramla ut.. Jag tror inte att min kropp fatta va som va på G ju eftersom jag inte fatta förrän vattnet gick at lillan va på väg..men det va nog som att magen typ kändes som vid mensvärk, lr jaa..hade iaf int eont i ryggen som alla sa att man skulle ha när värkarna satt igång, utan det var mer fram i magen..åsså va jag extremt trött den dagen..om du vil att den lilla ska komma fortare får ni väl köra stenhårt me färdknäppen antar jag fniss

#2 - - Bella:

Jag blev ju igångsatt med en hormontablett vid livmodertappen och då fick jag först som "mensvärk", lite som kramper då och då. När de tog hål på hinnorna och släppte ut fostervattnet fick jag "riktiga" värkar. Jag tycker inte heller att det gjorde speciellt ont i ryggen utan mer på framsidan av magen långt ner och så gjorde det jätteont på insidan av låren. Skumt, de sa de inget om på föräldrautbildningen....

Jag tycker värkarna på slutet av öppningsskedet var jobbigast, krystvärkarna var inte alls lika jobbiga och då visste man ju att det snart skulle bli bebis....Förstår att du vill att den ska komma ut nu...Kram Bella.

#3 - - Lena:

Kommer knappt ihåg hur det känns...och det är väl bra kanske?! skrattar



Närå, väldigt stark mensvärk och hela magen drog ihops sig och blev hård som en boll.

Jag funderade också mycket innan...liksom, hur vet man?

Men när det väl började visste jag och det kommer du också göra!



Kraaam!