Barn är roliga !


Vi har skrivit upp några roliga citat och fraser som Albin kläckt ur sig =)


På väg ut, mamma lite seg i starten = )

Albin:      Sätt på dig jackan mamma
Mamma: Snart jag laddar..
Albin:      Tjejor får inte ladda, bara telefoner

                                                         Albin 2,7 år

 

På väg hem från Biltema i Uppsala, på kvällen.

 Pappa:      Nej, nu glömde vi att köpa rullgardiner
Albin:      Det gör inget pappa, du får göra det i eftermiddag!

                                                                              Albin 2,8 år

 

Åker förbi Åbyvallen

Albin:      Snart ska jag börja spela fotboll här!
               När jag har fyllt år litegrann!
               Då måste vi köpa skridskor till mig!

                                                        Albin 2,8 år

 

Pratar om bebisen i magen, vet inget kön..

 Mamma: Vet du va´ Albin? Bebisar skriker juh jättemycket!
Albin:      Ja, men, då kan jag trösta henne!

                                                                               Albin 2,9 år

 

 

Albin pruttar i lekparken

Mamma:  Nemen..
Albin:      Man måste prutta för annars kommer det flugor!

                                                                            Albin 2,11år






Albin:     Får jag känna på din bebis, både pappas, din och min?

                                                                                        Albin 3 år

 

 

På Willys och handlar, vi ser en kvinna med svart slöja och ”klänning” som täcker typ allt utom ögonen

 Albin:       (vrålar) Mamma, mamma, kolla ett spöke!

                                                                    Albin 3,1 år

 

Albin vaknar mitt i natten och kryper upp bredvid mamma, halvsover.

Albin:      Mamma..kaninen ligger i sängen
Mamma: Ja, ja gonatt!
Albin:      Och den är död!

 Mamma går på toa, tror att Albin sover o mumlar i sömnen..

När mamma kommer tillbaka..

 Albin:      Mamma, kan du ta bort kaninen?!
Mamma: Men det är ingen kanin där!
Albin:     Jo men det är något mjukt..

Vi tänder lampan och konstaterar att där finns ingen kanin, varken död eller levande, bara  snuttarna.

Albin lägger sig på kudden och somnar direkt! Gonatt =)

                                                                                                   Albin 3,1år

 

 

 






#1 - - Therese:

asg HAHAHAHA, vikka underbart sköna kommentarer han har!! Shit, jag va ju tvungen att sitta o försöka hålla mig för skratt här så man inte väcker lillan hihihi ajajajoj, min mage...