För kejsarsnitt!!!

Alltid hör man så mycket dåligt om kejsasnitt...det är inte bra för barnet, man är så "handikappad" efteråt, kan /inte lyfta nåt, man har sååå ont osså vidare..

Jag kan säga att jag föredrar kejsarsnitt (nu när jag har provat båda..) !

Fördelar med snitt: Det går snabbt, smärtfritt under operation. Barnet riskerar inte att få syrebrist..man får garanterat ett eget rum på bb. Inge ont när man kissar, kan röra sig nästan helt som vanligt för smärtstillande funkar så pass bra att man inte störs av snittet(iallafall inte jag...)Blöder inget eftteråt.

Nackdelar med vaginal förlossning: Det tar lång tid, Det gör fruktansvärt  ont, barnet kan få syrebrist, går sönder och blir svulllen, moderkakan kan fastna därinne...
Efteråt är allt som bortglömt...säger alla..Verkligen inte säger jag!
Det gör fortfarande jätteont, kan inte sitta ordentligt, kan inte kissa utan att det gör svinont, blöder länge..

De mesta med vaginal förlossning är skit tycker jag, till råga på allt så måste jag käka penecellin nu oxå pga av trolig uvi...
Pest helt enkelt! När kommer man känna sig någorlunda som vanligt igen????
#1 - - Lena:

Hmmm...nackdelen med att ha gjort båda är att du vet om allt med båda alternativen.



Ledsen att du lider mer efteråt denna gång, för mig kändes allt "normalt" efter några dagar. Håll ut lite till så ska du se att svullnad och ont vid kissandet släpper.



Kram!

#2 - - Pernilla:

Grattis grattis!!! Hon är sååå söt!



Nu till det här med förlossningar.För mig var första gången fruktansvärd! Hade ont och blödde jätte länge! Fattade inte hur andra tyckte att det inte var så farligt.Jag funderade på att begära kejsarsnitt men gjorde det inte och det är jag jätte glad för! Nu andra gången var det så mycket enklare! Jag gick en mil efter 3 dagar (tog visserligen lång tid) och blödde nästan ingenting! Så jag tror alla förlossningar är olika men det blir bättre!!

#3 - - Therese:

Hmm, näe, o vet du, efter några dagar bara så har man inte glömt hur d va, men om typ en månad, då kommer du att ha glömt det värsta o sen svalnar det bort..men jaa, det som e det "värsta" me o föda barn e nog iden efteråt..men alltså, man läker rätt snabbt ändå..

Du får kissa i duschen..Inte fräscht, men det hjälper..Kram kram!!



Å duu!! Va söt hon e!!!

#4 - - Nina - Mamma till theo <3:

uscha ja blir skrämd nu :( jag som sagt att jag ska föda vaginalt dena gång vägrar göra ett snitt igen . men jag mådde verkligen inte bra efter mitt snitt kan beror på att de blev så akut på slutet mm .. är helt inställd på vaginal förlossning nu!



tråkigt att du inte mår hundra efter förlossnigen nu :( men hon är fruktansvärt söt eran lill tjej :)