38+4 och "Bricanyl"???

Fick komma in till förlossningen imorse för kontroll.
Jag ringde pga sammadragningar och nån sorts värkar...gjorde dock inte särskilt ont, men det sa jag till barnmorskan jag pratade med.
Hon sa att jag skulle ta alvedon och komma in efter ca 2 timmar...så det gjorde jag.

Fick ligga med sånt där band runt magen som kollar värkar och bebisens hjärtljud i typ en timme.

Bebisens hjärtljud var tydligen lite höga och även min puls så då var det tydligen ok?!!

Sen fick jag vänta nästan 2 timmar på ronden för bedömmning...en barnmorska kollade om jag var "mogen"..men icke inte alls, helt omogen precis som förra måndagen (snacka om hopplöst).

Dom ville att jag skulle ta "Bricanyl" (värkhämmande) NEJ TACK...hur ska jag då kunna mogna till ev. igångsättning i slutet av veckan?????? HUr tänker man då?

Fick med mig värktabletter istället, dexofen o alvedon + sömntablett (???)

Så ligger det till...